بسیاری از ما شاکی و گلایه مند هستیم که چرا به سرعت حجم بسته اینترنت ما به پایان رسیده است؟ اما غافل از این هستیم که برای بهره مندی بیشتر از بسته اینترنت باید آن را مدیریت نمود.
در این مطلب آموزشی چند راهکار را که به مدیریت مصرف اینترنت و در نتیجه افزایش بهره مندی ما از این تکنولوژی عصر حاضر منجر می شود، بیان می گردد.
* اگر قصد چت کردن با کسی را دارید، ابتدا بهتر است از دسترسی ایشان به اینترنت باخبر شوید و سپس با روشن نمودن داده های تلفن همراه خود با فرد مورد نظر چت نمایید.
بسیاری از افراد هستند که قصد گفت و گو با شخصی را در فضای مجازی دارند، اما بدون این که بداند نامبرده در آن لحظه به اینترنت دسترسی دارد با روشن نمودن داده های تلفن همراه یا وای فای خود منتظر حضور او می مانند و اینچنین همین پرسه زدنهای بی مورد او در فضای مجازی بخش قابل توجهی از حجم بسته اینترنت او را کاهش می دهد.
* برخی نیز وقتی می خواهند در سایت گوگل امر دلخواه خود را جست و جو نمایند، عبارت موردنظر را به صورت کلی و جامع نوشته و همین کار باعث می شود، گوگل صفحات متعددی را برای او باز کند و آن شخص تا بیاید از آن عبارت کلی و جامعی که در گوگل نوشته به خواسته خود برسد، هم وقت زیادی را صرف می کند و هم حجم بسته او بی مورد به هدر می رود.
مثلاً عبارت " آموزش " یک عبارت کلی و جامع است که هم شامل فیلم آموزشی می شود و هم شامل متن آموزشی می گردد.
بدیهی است که موتور جستجوگر گوگل وقتی چنین عبارت کلی زا از او طلب کنیم، هم سایتهایی با محتوای فیلمهای آموزشی و هم سایتهایی که صرفاً متن آموزشی را به کاربران خود ارائه می کنند، نمایش می دهد. این در حالی است که شخص دنبال سایتی است که متون آموزشی را ارائه نماید.
در نتیجه تا شخص مورد نظر سایتی را که صرفاً متون و مطالب آموزشی را نظیر این سایت ( تفسیرطاهر) به مخاطبان و کاربران خود ارائه می نماید، از میان آن حجم از آدرسهایی که سایت گوگل برای او باز کرده، پیدا نماید؛ هم وقت زیادی را بی جهت از دست می دهد و هم مقدار زیادی از حجم بسته اینترنت خود را .
لذا؛ بهتر است عناوینی را که برای جست و جو به گوگل پیشنهاد می دهیم، عنوانی دقیق و جزیی باشد.
* بعضی از سایتها نیز برای این که میزان و مقدار بازدیدهای خود را افزایش دهند، از عناوین جنجالی و هیجان انگیز برای محتواهای خود استفاده می کنند تا مخاطبان و کاربران بیشتری را به سوی خود جلب نمایند و همین ترفند زیرکانه، بعضاً باعث نیتی مخاطبان آن سایت می شود چرا که کاربر وقتی آن فیلم را که با آن عنوان جنجالی و هیجان انگیز در اینترنت بارگذاری شده دانلود می کند و مشاهده می کند، متوجه می شود که آن فیلم چنان که از عنوانش پیدا بود، جنجالی و هیجان انگیز نبود و فقط بخش بسیار زیادی از اینترنت او را بلعید.
لذا؛ توصیه می گردد که فریب عناوین جنجالی و هیجان انگیزی که در بعضی از سایتها یا کانالها قرارداده شده است را نخورید و از حجم بسته اینترنت خود با مدیریت و بینش درست، بیشترین بهره را ببرید.
درباره این سایت